Az Otthontervek létrehozásával nem kisebb cél megvalósítását tűztük ki magunk elé, mint hogy összeállítsuk az online elérhető legnagyobb háztervek katalógust. Ez a katalógus XXI. századi eszköze lehet az ingatlanközvetítők, és az építkezés előtt álló megrendelők összekötésének folyamatában.
Mit kínálunk az ingatlanközvetítőknek?
A weboldal készítés legalább annyira hasonlít az építkezéseken dolgozó egyes szakemberek mesterségéhez, mint az ingatlanpiac az internethez. Ezért is érdekes, hogy sok ingatlanközvetítő weboldal nem tesz eleget a kor elvárásainak. Ezt a trendet kívánja felszámolni az Otthontervek csapata, amely - a weboldal készítésen túl - egy minden részletre kiterjedő csomagot kínál az ingatlanközvetítő partnerei számára:
- online generálkivitelezés (weboldal készítés, menedzsment és közösségi médiakezelés);
- látványtervezés;
- arculattervezés;
- szakmai szövegírás (SEO, google adwords és facebook kampányok kezelése);
- értékesítés (otthontervek.hu előfizetés, hirdetéskezelés, egyedi ingatlanközvetítés).
Online generálkivitelezés
Kevesebb, mint harminc év alatt a HTTP szabvány első honlapjának megjelenését követően a világháló olyan mértékben felduzzadt, hogy mai kiterjedését talán fel sem tudjuk fogni. Ebben a sűrűn lakott térben viszonylag könnyen és olcsón hozzájuthatunk az áhított “internetes ingatlanhoz” (webtárhely bérlésével és domain név bejegyzésével). Miután magunkévá tettük az online tér egy atomnyi szeletét már csak az a kérdés, hogy milyen “internetes házat”, vagyis milyen weboldalt kívánunk erre felépíteni? Ez legalább annyira komplex kérdéskör, mint a generálkivitelezés folyamata. Ezt a rokonságot nagyon könnyen lehet szemléltetni a következő analógia alkalmazásával. A weboldal készítés során...
"...a megfelelő telek megvásárlása egyenlő az ideális domain név regisztrálásával."
A generálkivitelező kiválasztása egyenlő a webes tartalomkezelő (pl.: WordPress) telepítésével, míg az építkezés (alapozás, falazás, gépészeti alapszerelés, burkolás, stb.) folyamata a weboldal készítés "szakmunkáival" (webdesign elkészítése, szakmai tartalom előállítása és keresőoptimalizálása, stb.)
Így építünk mi - a weboldal készítés menete
Telek kiválasztása - domain regisztráció
Egy építési telek kiválasztása során három dolgot érdemes figyelembe venni: lokáció, lokáció, lokáció (ez viccnek sem rossz, de ebbe szinte minden egyéb részlet beletartozik). A domain, vagyis a weboldalunk címének kiválasztása során hasonló alapelveket kell figyelembe vennünk. Annak ellenére, hogy a generálkivitelező vállalkozás elnevezése kézenfekvő domainnek tűnik, nem kell feltétlenül ragaszkodnunk ehhez. Érdemes törekedni arra az egyensúlyi helyzetre, ami felkelti a keresőmotorok figyelmét (pl.: google) és elősegíti az egyedi azonosítást (brand építés).
Generálkivitelező kiválasztása - webes tartalomkezelő kiválasztása
A generálkivitelező a házterv elkészítésétől kezdve, a megálmodott ház felépítésén át a kulcsátadásig minden munkafolyamatot összehangol. Tehát, ahogy egy generálkivitelező hatást gyakorol egy családi ház megjelenésére, felépítésére és funkcionalitására, úgy befolyásolja a webes tartalomkezelő rendszer az “online ház” hasonló jellegzetességeit. Jelenleg az ingatlanpiac úgy dúskál generálkivitelezőkben, mint a kibertér a webes tartalomkezelőkben (WordPress, Joomla, Drupal, stb.). Az Otthontervek.hu partnereinek azonban nem kell piackutatást végezniük, hiszen azt már megtettük helyettük - és a WordPress mellett döntöttünk. Több referenciánk alapján mondhatjuk, hogy a WordPress mindent a rendelkezésünkre bocsát, ami az online építkezéshez kell.
Építkezés - weboldal készítés szakmunkái
Egy családi ház alapozásától kezdve, a falazáson, tető elkészítésén, gépészeti szereléseken, szigetelésen és burkoláson át a kulcs átadásáig az építkezés mindent magába foglal. A weboldal készítés szintén egymásra épülő folyamatokat foglal magába és hasonló ütemezést igényel, csak az alapozást webdesignnak hívjuk, falazást tartalom gyártásnak (szövegírás + kép anyagok készítése), míg a gépészeti szerelést keresőoptimalizálásnak. Weblap készítéssel foglalkozó tisztességes csapatot pedig legalább annyira nehéz manapság találni, mint egy jó kőművesbrigádot.
Online álomház
Egy generálkivitelezőre szabott weblap elkészítése hasonlóan nehéz feladat, mint egy családi ház felépítése. Ezt rövid böngészés után magunk is beláthatjuk, hiszen az interneten rengeteg “magyiterrán online házat” (csapnivaló honlapot) találunk. Figyelembe véve, hogy napjaink építkezői között elsősorban az Y (1980—1999 között született) generáció tagjait találjuk - akiknek az információs társadalom alapjaiban határozza meg az értékítéletét -, a generálkivitelező szempontjából létfontosságú a minőségi online jelenlét. Ahogy egy családi ház felépítését sem bízhatjuk kóklerekre, úgy a generálkivitelezők egyéni igényeit figyelembe vevő honlap elkészítését sem.
Arculattervezés
A szakirodalomból jól tudjuk, hogy az arculattervezés esszenciája a vizuális kommunikáció, tehát az ún. “image” a kommunikációs eszköz. Ennek megértéséhez azonban kevés a szakirodalmi iránymutatás, mivel az arculatot sokkal szélesebb témakörként érdemes megközelíteni. Az emberek közötti kapcsolattartás formái sokfélék és kultúránként is eltérnek. Egymás megértése több csatornán keresztül zajlik, amelynek során a hangok épp úgy szerepet kapnak, mint a látvány. Az utóbbi kommunikációs formára építkezik az arculattervezés is, ami minden elképzelhető formában (hirdetések, reklámok, névjegykártya, kulcstartó, weblap stb.) hordozza magában az adott vállalkozás jól beazonosítható stílusjegyeit.
Ezt figyelembe véve az Otthontervek csapata az ingatlanközvtetítő speciális igényeire szabott arculattervezést kínál, ami magába foglalja a logó tervezést, webdesignt, névjegykártya készítést és a különböző értékesítői tartalmak prospektus-jellegű összeállítását is.
Arculattervezés dióhéjban
Az arculattervezés végeredménye egy vállalkozás piaci megjelenésének tudatosan megtervezett, pozitív emóciót keltő, vizuálisan felidéző megjelenítése. A tudatosságot úgy kell értenünk, hogy az arculat kialakítására szándékosan kell törekedni. Az arculat ugyanis akkor is létrejön, ha erre senki nem törekszik, de ebben az esetben a végeredmény szinonímája inkább a dilettáns és nem a profi.
A külső megjelenés mindig tartalmakat hordoz, erre az egyik legjobb példa az öltözködés. Az ápolatlan, elhanyagolt külső üzenete: megbízhatatlan vagyok. Ezzel szemben egy frissen borotvált arc és ízlésesen megválaszott öltöny rögtön bizalmat ébreszt. Utóbbi esetben joggal merülhet fel a kérdés: mi a garancia, hogy egy jól öltözött ember nem csap be? Nos, a szomorú válasz az, hogy erre garancia nincs - azonban az arculattervezésnek ez nem is feladata ezt garantálni. A tudatosan és hitelesen megtervezett arculat a vállalkozás által felvállalt értékekből táplálkozik. Ezt fogják fűszerezni a vállalkozásra jellemző tények, a kapcsolódó felmérések és a jövőbeni víziók.
Az arculat üzenete
Az arculat akkor éri el a kívánt hatást, ha pozitív érzést kelt a befogadó félben. A leendő partnereknek és ügyfeleknek öröm-gócpontját kell megcélozni. Természetesen a durva meghökkenés is felkelti a figyelmet, de ebben az esetben a végeredmény a kívánt ellenkezője is lehet. A pozitív érzelmeket, az “igenlő választ” a tudatosan megtervezett felidéző vizualitással érhetjük el. Az arculattervezés folyamatában vizualizálni kell a fogalmilag pontosan körülhatárolt és leírt üzenetet. Ezt követően felidézően kell megvalósítani a vállalkozási karaktert, a dinamizmus, a tradíciót vagy az újszerűséget. A tervezéskor figyelembe kell venni számos feltételt, többek között a vizuális kliséket. Utóbbiak az emberi fiziológiára és pszichológiára építkeznek.
A fenti képen egy bal alsó sarokból jobb felső sarokba tartó vonal közepén áll egy személy. Vajon ez a figura lefelé, vagy felfelé tart? Néhány azt mondják majd, hogy felfelé, mások pedig azt, hogy lefelé. Nagy általánosságban elmondhatjuk, hogy az előbbi csoportot jobb, míg az utóbbit bal kezesek fogják többségében alkotni. Ebből az egyszerű pszichológiai tesztből is levezethető, hogy a jobb kezes kultúrában ez a ferde vonal a dinamizmust, a felfele törekvést jelképezi.
Miért fontos az arculattervezés?
A jól eltalált arculat a szó eredeti értelmében (is) aranyat ér. A piaci megmérettetésben óriási előnnyel jár, ha jól megjegyezhető, pozitív érzelmeket keltő és könnyen felidézhető arculat jellemzi az adott vállalkozást. Különös kényszerűség jelzi a szituációt: aki saját részt kíván a termékek és szolgáltatások piacán, annak először meg kell különböztetni magát, hogy felismerjék, majd megjegyezzék ki ő és mit kínál. Éppen emiatt az arculattervezés nem csak közgazdasági szükségszerűség, hanem a minőségi online jelenlét alapköve is.
Minőségi online jelenlét hiányában egy ingatlanközvtetítő nem tudja megszólítani az információs technológia vívmányait mesterien forgató és napjainkban építkezni kívánó Y generációt. Vagyis a cégfilozófia vizuális megjelenítése korunk minden vállalkozásával szemben elvárás.
Szakmai szövegírás
Az internet korában az egyik leggyakrabban használt kifejezése a tartalomgyártás. Tartalom nélkül egy weboldal teljesen láthatatlan marad a különböző keresőmotorok (pl.: Google) figyelő szeme előtt. Ezen megállapítás alól az építőipari szereplők honlapjai sem képeznek kivételt. Többféle tartalmat is megkülönböztethetünk, de ezek közül az egyik leghangsúlyosabb - és sok esetben a legelhanyagoltabb - az írott tartalom.
Miért van szükség szövegíróra?
A szükségszerűséget érdemes egy analógiával szemléltetni. A szakközépiskolákban és az egyetemeken az óraadók két halmaz képviselőiből kerülnek ki: tanárok, és oktatók. A valódi tanárok a hallgatóság figyelmének kiérdemlését helyezik a fókuszpontba, az átadni kívánt szakmai tartalom csak ez után következik. Ezzel szemben az oktatók nem küzdenek meg a figyelemért, inkább elvárják azt és így a szakmai tartalom minden felülír. Tehát, a tanár és az oktató között a legnagyobb különbség az, hogy amíg az előbbi esetében örömmel zajlik a tudás megszerzése, addig az utóbbinál ugyan ez a folyamat inkább szenvedéssel jár.
Hogyan vonatkoztathatjuk mindezt a szövegírásra?
Az analógia mentén felépített párhuzamból jól kirajzolódik, hogy általános esetben a szövegíró a tanár, a ingatlanközvetítő az oktató. Az ingatlanközvetítő szakértelme természetesen vitán felül áll, ezt senki nem kérdőjelezi meg. Emellett azonban azt a tényt is el kell ismerni, hogy ingatlanközvetítő sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek a verbális kommunikációra. Ez azért fontos megállapítás, mert a magyar nyelvben is tetten érhetőek az írott és a beszélt verzió közötti különbségek. Vannak olyan szófordulatok, mondatösszetételek amelyek szóban elfogadhatóak, de leírva furán hatnak - és fordítva. Az ingatlanközvetítő saját tollából származó szakmai szövegek elkészítésének további akadálya lehet a rendelkezésre álló idő.
Szövegíró, mint befektetés
Az internet korában a fogyasztó széles választékból keresheti ki az ízlésének megfelelő tartalmat. Emiatt szinte borítékolható, hogy a száraz, beszélt magyar nyelv fordulatait visszatükröző szakmai írások helyett inkább ezek ellentétét preferálják majd az olvasók. Olvasók hiányában az adott weboldalra egyre kevesebb figyelmet fognak fordítani a különböző keresőmotorok (pl.: Google), ami kisebb látogatottságot eredményez és emiatt fizetőképes ügyfelektől eshet el az adott ingatlanközvetítő. Az említett fizetőképes kereslet tagjai jelenleg az Y generációhoz tartoznak, akik megélték a digitalizáció átmeneti korszakát. Ez azt jelenti, hogy nem csak az interneten elérhető tartalomra korlátozódva térképezik fel az adott szolgáltatás - esetünkben az építkezés - részleteit, de már nagyban támaszkodnak az online információkra. Ezzel szemben a Z generáció már teljes egészében a digitális információkból táplálkozik, ráadásul arányos vásárlóerejük is egyre gyarapszik. Emiatt azt mondhatjuk, hogy az online jelenlétet elhanyagoló ingatlanközvetítők a jelenlegi ingatlanpiaci boom utáni korszak legnagyobb vesztesei lehetnek, ha nem találják meg a közös hangot a Z generációval.
Mi az a SEO?
A kifejezés angol eredetije a search engine optimazation, vagyis a keresőmotor optimalizálás. Erre azért van szükség, mert egy igényesen megfogalmazott és hiteles szakmai tartalommal rendelkező szöveg önmagában ma már nem elég. Tehát, a jó szövegíró ismeri és alkalmazza az aktuális SEO trendeket annak érdekében, hogy a keresőmotorok (pl.: Google) figyelmét felkeltse, valamint az adott oldal / cikk előkelő rangsorolását elősegítse. A SEO-kompatibilis szöveg a kellő helyen, mértékben és formában tartalmazza az adott téma kulcskifejezéseit, tördelése elősegíti az olvashatóságot, vizuális elemeket is magába foglal, valamint meta-tartalommal és optimalizált sluggal rendelkezik.
Kampányok
Az online jelenlétet különböző kampányok (Google AdWords, Facebook hirdetések) segítségével lehet még tovább növelni. Egy kampány egy adott időszakra vonatkozik, és ennek során lényegében minden egyes “kattintást” megveszünk a felület szolgáltatójától. Ez a megoldás remek lehetőséget biztosít a kritikus időszakok áthidalásában, és az ismertté válásban.
Értékesítés
Otthontervek előfizetés ingatlanközvetítők számára
Az Otthontervek ingatlanközvetítő partnerei a megfizetett előfizetésért cserébe az általuk lefedett földrajzi régió “ajánlott” kategóriájába kerülnek. Ezt követően a weboldalunkon keresztül leadott házépítéssel összefüggő megrendeléseket az adott régió “ajánlott” ingatlanközvetítőjének továbbítjuk. Vagyis összekötjük a fizetőképes keresletet a kivitelező partnereinkkel.
Ahogy azt már a bevezetőben is hangsúlyoztuk, az Otthontervek felépítésével az online elérhető legnagyobb háztervek katalógus létrehozását tűztük ki célul. Emellett folyamatosan bővülő szakmai tartalmat is kínálunk, hogy az építkezés témaköre után érdeklődők egy helyen megtaláljanak minden szükséges és aktuális információt. Ezek kölcsönhatásaként az építkezés előtt állók - vagyis a potenciális ügyfelek - mindegyike meg fog fordulni az Otthontervek oldalán. Tehát:
ingatlanközvetítő partnereink számára jelentős vevőkör elérését tesszük lehetővé.
Egyedi ingatlanközvetítés
Egyedi ingatlanközvetítésre egyedi ingatlan-termék esetében van szükség. Ilyen ingatlan-terméknek nevezhetjük azokat a generálkivitelezők által kínált új építésű családi ház projekteket, amelyek értékesítésre várnak.
Az első és talán legfontosabb lépés a (1) terepszemle végrehajtása. A terepszemle során a szakember felméri az eladásra kínált ingatlant annak minden előnyével és hátrányával együtt, majd ezek alapján meghatározza az irányárat. Itt kap központi szerepet az a fajta lényeglátás, ami felszínre hozza és sorrendbe rakja a sikeres értékesítést elősegítő tulajdonságokat. A terepszelme eredményei egy (2) hirdetés formájában kerül tálalásra, amelyet sokan nem tekintenek kellőn súlyponti elemnek. Egy jó ingatlan hirdetés a potenciális vevő számára biztosítja azokat az alapvető információkat, amelyek alapján döntést hozhat. Amennyiben a hirdetés nem csak felkeltette az érdeklődő figyelmét, hanem kíváncsivá is tette, fel fogja venni a kapcsolatot a hirdetővel. Ezt követően kerül sor a (3) bemutatásra, ami sok esetben az első személyes találkozás pillanata is. Ebben a fázisban az ingatlan minden porcikája lelepleződik emiatt fontos, hogy a hirdetés ne szépítse a valóságot, maradjon inkább tényszerű. A sikeres bemutatás eredménye az (4) értékesítés.
Úri huncutság, vagy valódi szakma az ingatlanközvetítés?
A fentebb megfogalmazott gondolatokból egyértelműen kirajzolódik, hogy egy jó ingatlanközvetítő számos olyan képesség birtokában van, ami alapján joggal hivatkozhatunk erre, mint egy külön szakmára. Tény, hogy hazánkban viszonylag laza feltételekhez kötött az ingatlanközvetítés feladatának ellátása. Ennek eredménye az a bizalmatlan légkör, ami napjaink Magyarországát jellemzi. Rengetegen próbálnak szerencsét, hiszen csak annyit látnak, hogy az ingatlan-eladások az egekben vannak, ami biztosan számottevő haszonnal kecsegtet. Így sokan megelégednek annyival, hogy néha túladnak egy olyan ingatlanon, ami szinte önmagát is értékesítené. Ezt a kellemetlen helyzetet kívánja megoldani a Magyar Ingatlanszövetség ajánlása, ami komolyabb feltételekhez kötné a szakma művelését. Ezáltal megkezdődhetne az a tisztulási folyamat, ami kiszűrhetné a szerencsehajhászokat. Helyettük pedig megmaradnának azok a sokoldalú, kellő piaci és műszaki ismeretekkel rendelkező, szorgalmas kollégák, aki hidat tudnak építeni a kereslet és kínálat között. Egy jó ingatlanos az élet más területén is megállná a helyét, de valamilyen egyéni preferenciájának köszönhetően ezen a területen kamatoztatja tudását.
Milyen a jó ingatlanközvetítés - van ennek jövője?
Az információs technológia korában nagyon is aktuális kérdés, hogy van-e az ingatlanközvetítésnek jövője. Manapság bárki megteheti, hogy leül a számítógépe elé, kifizet néhány ezer forintot, majd élesíti az eladásra kínált ingatlanáról készített hirdetését. Ahogy arra a fenti néhány sorban is rávilágítottunk, ennél azért árnyaltabb az ingatlan-piaci körkép. A hirdetés élesítésével még egyáltalán nem biztos, hogy az első érdeklődő telefonhívást követően megkötésre kerül az adás-vételi szerződés. Az adott ingatlant be kell mutatni, ami szintén komoly kihívást - vagy még inkább nem kívánt terhet - jelenthet az eladónak. Ezeket a feladatokat célszerű profikra bízni, hiszen egy rutinos szakember nagyon sok időt spórolhat meg mindkét fél részére. Mindezeket figyelembe véve a minőségi ingatlanközvetítésre, mint szolgáltatásra a jövőben is igény lesz. A kérdés tehát inkább az, hogy
"Ön eladni, vagy csak árulni kívánja ingatlanját?"
Egyedi ingatlanközvetítésünk segítségével a generálkivitelezők által kínált projektek számára biztosíthatjuk a minőségi online jelenlétet. Ez pedig garancia arra, hogy napjaink legnagyobb építkezési kedvével rendelkező vásárlóközönsége - az Y generáció - rátaláljon vállalkozására.
Keresse a "Kp Sales House Kft" ügyfélreferenseit az alábbi elérhetőségeken:
A telefonszámok csak hétköznap 8-17 óráig, szombaton 9-13 óráig érhetőek el